Igår gjorde jag en "Amanda"

Jag städade hos en man av utländsk härkomst och in kommer en annan man som ska raka honom. Vi hejar lite lätt på varandra medan jag dammsuger. Helt plötsligt så börjar han prata med mig. Fine tänker ni och ja, det hade det varit om det inte var så att han blandade svenska, engelska, ryska och franska! Jag fattade nada för det enda språket som han egentligen kunde var ryska! Jag försökte nicka instämmande, le och se förstående ut utan att fatta ett endaste dugg vad han patade om. Jag hade ingen aning om i fall han pratade om vädret eller ställde mig en fråga. Helt enkelt så gjorde jag som min kära syster; log och fattade noll. (Sorry Amanda, men du vet att det är sant! ; p )


Kommentarer
Postat av: Amanda

HA! Känns så skönt, för nu vet du hur det känns ;)

2010-08-18 @ 22:36:14
URL: http://mantuss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0