Tjuvlyssnat...

Jag stod i godan ro och borstade av min bil som var täckt med tolv ton snö när jag hörde det. De magiska orden; ”När han lämnar henne…” Jag vände mig hastigt om. På andra sidan vägen gick två unga kvinnor och pratade ivrigt med varandra. Min magkänsla hade uppfattat innebörden av dessa ord några få nanosekunder innan min hjärna gjorde det. Twilight. New Moon. Jag kände hur min puls steg och jag borstade med snöborsten några centimeter från bilen för att kunna tjuvlyssna mer på deras samtal samtidigt som det såg ut som att jag borstade av bilen och skötte mitt. ”Dom har fått till det så himla bra när han lämnar henne. Men boken är mycket bättre, jag blir typ helt förstörd när han lämnar henne, det är så himla jobbigt!” JAG VET! ville jag skrika tillbaka till dem, jag ville också ropa ut min sorg i natten till en sann twilight-nörd. Sedan hade de vandrat förbi mig och jag hade inte längre någon möjlighet att tyst delta i deras samtal. Men av någon konstig anledning så kände jag hur en härlig känsla spred sig genom min kropp och sipprade ut genom varje kärl av mitt blodomlopp. Det är härligt att höra att det finns fler nördar av mitt slag i denna stad. Så till er alla vill jag bara säga; Twilight-nördar stig fram, visa er, ni är inte ensamma!

På dvd i Sverige 20 mars!


Robin (när jag visar affischen):
Jag tycker att han är så jävla ful!
Jag: Ja alltså han är inte jättesnygg, men hans karaktär är sexig!
Han är en farlig vampyr som samtidigt är en gentleman...mmm... varje
kvinnas dröm...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0