Självinsikt

Jag läste för cirka ett år sedan en artikel i Cosmopolitan som handlade om hur du skulle tolka din pojkväns handlingar och kroppsspråk. Under en punkt i denna text så tog de upp handhållning. Det stod något i stil med ”Om din pojkvän håller dig i handen när ni är ute och går eller är på stan så gör han det för att markera att du är hans och att han är otrygg.” Ha! Tänkte jag, jag vet att Robin inte gör det därför! Han är inte otrygg med mig. Sedan, för några dagar sedan så slog det mig som en blixt från klar himmel; det är inte Robin som håller mig i handen för att markera, det är jag som håller honom i handen för att visa att han är med mig! Attans vilken insikt. Ja, så är det. Jag vill visa alla som ser oss att han är min och han vill ha mig, så det så! Sedan så måste jag självklart tillägga att jag håller honom i handen för att jag tycker att det är en kärleksfull handling och jag tycker om närhet. Är det inte en konstig och härlig känsla när man inser något om sig själv och på så vis kan förklara vissa beteenden?




Kommentarer
Postat av: Amanda

Sant , faktiskt... Har nog inte tänkt på de förrens du skrev de. Hihi :)

2010-02-02 @ 09:51:33
URL: http://mantuss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0