Jag vill ha mord, inte någon jäkla olycka!

Jag vet inte om jag är störd, jag har hört det förut så det kommer inte som någon nyhet för mig. Men jag blir så besviken när jag sitter och kollar på en spännande kriminalserie och funderar ut olika teorier vem eller vilka mördarna är och varför de har mördat. Jag blir aldrig så besviken som jag blir när jag har suttit och väntat på finalen och upplösningen och så slutar det med att mördaren råkade döda sitt offer. Eller att offret faktiskt aldrig blev mördad, han råkade ut för en olycka! Jag har bara två ord att säga om detta: Fy Fan! Jag vill att de helst ska ha blivit brutalt mördade, iskallt, uträknat och med ett saftigt härligt motiv! Är jag störd, eller var jag kanske psykopat i mitt förra liv? Mycket möjligt. Men sanningen är att jag blir så besviken att jag faktiskt ångrar att jag slösade bort 40 minuter av mitt liv och så var det en olycka! Samma när jag läste en bok och den var så bra och spännande (Den som älskar något annat av Karin Fossum), men nej då, mördaren ville inte döda sitt offer han gjorde bara så att offret fick en astmaattack och så hittade han inte astmasprejen. Spännande? Nej. Jag vill ha ondska!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0