Okej jag erkänner; jag är ett kontrollfreak!

Det finns inga ursäkter, det är bara sån jag är. Men, det gäller enbart mig själv och det som är mitt. Hur andra människor gör lägger jag mig inte i. Jag har alltid tänkt att "nej jag är inget kontrollfreak" för det låter ju så extremt och väldigt tråkigt. Jag har nu insett att jo men fan lite tråkig är jag ju och kontroll kan ju ibland kännas som makt. Eller hur? Jag kan ge er några exempel:

-Jag vill inte att någon annan bäddar min säng. Oftast blir det fult och jag måste i alla fall bädda själv.
-När jag tog studenten så litade jag inte på att mamma och pappa skulle göra ett tillräkligt bra plakat så jag valde bild och text själv.
-Jag färgkodar i min kalender/almenacka.
-När jag går till min frisör så brukar jag be om att få platta luggen själv för hon gör det inte riktigt lika bra som jag gör det.
-När min kära vän Marie (som är utbildad och en väldigt duktig frisör) någon gång har klippt mig så har det slutat med att jag själv har suttit med saxen för att det "ska bli rätt" (givetvis så plattar jag ju även där själv).
-Jag har redan börjat planera lekar som jag har kommit på själv och ska göra med mina framtida barn.
-Jag funderar på att köpa en bok där jag skriver små noteringar till mig själv vad jag ska tänka på ang. uppfostran till mina barn.
-En vän till mig visade hur otroligt "kontrollfreakigt" och "stört ordningsamt" en gemensam vän hade det. Jag tyckte att det var fint och blev inspirerad.
-Jag har redan börjat planera min begravning om jag någon dag skulle råka dö. Jag litar inte på att mina nära och kära skulle göra begravningen "Karro-style" så jag har redan några bra låtar klara, nu har jag börjat fundera lite över mat och sånt. Jag har även funderat på att gå till en begravningsbyrå och lämna in ett sånt där vitt brev där man skriver hur man vill ha det när man dör. (I'm sick I know!)

Som sagt några exempel.

En kär vän sa till mig att om man är väldigt ordningsam och vill ha kontroll på allting så är det för att man inombords känner kaos. Mitt i prick.

Jag måste erkänna ännu en sak. I bilen på väg hem så hörde jag en låt och min första tanke var automatiskt "Åh den kan vi spela på Robins begravning!". Oh my God, detta kan aldrig sluta väl...



Kommentarer
Postat av: Amanda

Haha pucko! ;) Kontrollfreak är vad du är! Men bara så du vet så får du inte gå och dö, för då lovar jag dig att du inte ska få någon fin begravning.... Som hämnd liksom!

2010-07-23 @ 21:14:35
URL: http://mantuss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0