All that drama!

Hej! Fröken jag-tycker-om-att-tjuvlyssna-på-mina-grannar här!
Ni vet man hör att grannarna pratar högt och ljudligt ute i trappen/hallen men kan ändå inte riktigt urskilja vad som sägs. Jag sänker volymen på tvn. Jag trycker på mute. Jag smyger på tå upp från soffan och fram till kylskåpet. Nu hör jag nästan vad de pratar om, men inte fullt tillfredställande. Jag smyger närmre. Jag står tyst och blixtstilla vid ytterdörren. Och till sist av allt, jag böjer mig långsamt ner för att kunna kolla genom nyckelhålet. (viktigt att tänka på när man kollar genom ett nyckelhål är att hålla kvar ögat där länge och inte hålla på och kolla, kolla inte, kolla osv. för då kan grannarna utanför se att ljuset ändras i nyckelhålet och då dra slutsatsen att någon står och tjuvlyssnar. Ett litet tips från coachen bara.) Hur som helst så stod jag där och lyssnade ganska länge och de pratade väl egentligen inte om något speciellt. Men, min ena granne verkar inte kunnna bestämma sig eller angående sitt kärleksliv... för låt säga 6 månader sedan var han tillsammans med en tjej som Robin känner, men vips så helt plötsligt så ser jag honom på stan. Med barnvagn. Och med en annan tjej. Hmmm....Det osar triangeldrama á la Melrose Place. Men idag såg jag honom med ännu en annan tjej (hon var en av de som stod i trappan och pratar). Vad är det här?! Vart tog barnet vägen? Jag fattar ingenting och det driver mig galen av nyfikenhet!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0