Det är skönt att veta att det finns fler människor där ute som är lika sjuka som mig!

Den senaste boken som jag läst heter "Twilightsagan -Den officiella illustrerade guiden" Som den sanna Twilight-nörd jag är så har jag ju givitvis slukat även denna bok. Det är en faktabok (ja jag vet att faktan bara är påhittad men i min värld är det min bibel!) där det finns förklaringar, tankar, borttagna stycken, släktträd, intervjuer, bakgrundsfakta med mera till böckerna inom Twilightvärlden. Jag älskar att drömma mig bort i olika fantasier men trots detta så är jag en obotlig realist och har haft en del tankar och funderingar om grejer i böckerna som jag liksom inte...hmm...kommit underfund med. Men när jag läste sista kapitlet i boken som heter "vanliga frågor" så skrek jag till av lycka när jag upptäckte den fråga som har gäckat mig mest! "Hur klarar Edward (som är en vampyr för er oinvigda som inte vet bättre) av att vistas nära Bella när hon menstruerar?" Jag trodde att jag var den enda i världen som hade grubblat på denna sjuka fråga så jag blev såklart överlycklig när så ej var fallet! Jag kan även tillägga att svaret på denna fråga var så bra och självklart att jag tänkte att självklart, vad dum jag är som inte tänkte så, när de förklarar om olika syrenivåer och hej och hå. Jag vet att det inte är en riktig faktabok! Men för mig själv kommer jag ändå erkänna dessa fakta som riktiga sanningar. När jag berättade för kassörskan på bion att jag sett alla Twilightfilmer minst 3gånger vardera på bio så sa hon att jag inte skulle säga det högt. "Men jag skäms inte för att jag tycker att dom är bra!" "Nej, men folk kan ju tro att du är trög" Haha ja, det kanske är så det ligger till helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0