Det blev som det vart när det inte blev som det skulle.

Okej, vi börjar med natten till fredagen. Jag lägger mig i sängen klockan 22.30 och klockan 04.45 ska jag kliva upp för att göra mig iordning för jobb. Till alla er natural beauties säger jag: kul för er.  Klockan 01.30 somnar jag. Härligt... Trots detta så var jag oförskämt pigg på jobbet! Fast när Linnéa frågar "oj shit är du inte trött?" svarar jag "jag känner mig som ett gammalt rövhål; trött och söndersliten." Ett litet skratt fick vi oss ialla fall. Robin kommer hem till mig och käkar middag. Klockan 18.40 har han klätt av sig till bara kallsipper, borstat tänderna, stoppat in öronproppar och lägger sig i sängen redo för att sova. Kul. Eller inte. Jag smsar Marie. Hon berättar att Sara Varga(s?) ska spela på stortorget. Hon kommer och hämtar upp mig men när vi kommer ner på torget kvart i åtta så håller de på att rigga ner. Jaha då har vi alltså missat det. Vi går på Pause och beställer fika. Båda är egentligen mätta så fikat blev tyvärr därför inte allt för gott. "Äh men fan finns det ingenting vi kan åka och kolla på med bilen?". Av någon väldigt konstig anledning hamnar vi på Travet där det tydligen är något lopp. Sedan upptäcker jag att en häst och kusk kör i motsatt riktning och att även en traktor letat sig in på banan. Vi börjar misstänka att loppet är slut. Jaja, det var i alla fall min fredag i ett nötskal.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0