Äggskalerskan

Jag hatar verkligen ägg. Det smakar som lukten av gammal prutt. Ändå så har jag någon svag böjning av att skala ägg. Jag älskar det! Jag vet inte riktigt varför och när man tänker på det så är det ju inte roligt. Men på något sjukt sätt tillfredsställande. Jag kokar alltid ägg till Robin och gör äggmackor bara för att få skala ägg (självklart så älskar han ägg så jag tvångsmatar honom inte ifall det var någon som trodde det! Så sjuk är jag inte.). Och får vi ägg på jobbet så frågar jag alltid om barnen om de vill ha. Det är liksom skönt när man känner att skalet släpper från ägget. Creepy, I know! Tur att Robins kolesterol ligger under gränsen för "normalt" annars hade jag väl gett honom en hjärtinfarkt för länge sedan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0