Miljöhjälte

Jag var bara tvungen att ta kort på Robins söta cykel! Han har givetvis en "riktig" cykel men den här tog han med sig hem från deras stuga innan den såldes. Nu använder vi den som en cykla-till-affären-cykel. Perfekt! Den har bara två växlar och växlar så fort man bromsar bakåt med pedalerna.

Kärlek

Efter att ha stått upp konstant i fem timmar på gymmet när jag jobbade idag så kändes min rygg, mina ben och mina fötter som cementklumpar när jag kom hem. Hur underbart är det inte då att få fotmassage?! Jag erbjöd Robin att jag kunde ta på mig ett par strumpor (jag var nyduschad men iaf), men han kunde inte förstå varför det skulle behövas. Kärlek eller vad då?

Snygg i blått?

Idag fick jag efter många års tjatande och bedjande (och OÄNDLIGT många dagar och nätter fyllda med sprängande huvudvärk!) äntligen göra en hjärnröntgen! Jag har varit hos sjukgymnaster, naprapater, massörer, läkare, tandläkare, optiker, ortoptist, tränat, stretchat, varit till en neurolog och till och med fått akupunktur utan att få svar på varför jag får sådana huvudsmärtor from hell. Ibland har jag bara velat ge upp när man känner att man inte blir tagen på allvar när man kliver in till läkaren och det känns som att ingen kan förstå hur fruktansvärt ont jag har. Ibland kan jag ha huvudvärk 7 dagar i veckan och vissa bra veckor har jag ont "bara" 1-2 dagar. Jag kan inte ens räkna upp alla gånger jag har legat paralyserad i fosterställning hemma och varit tvungen att avboka fester, biobesök, fika på stan, arbete, middagar mm för att jag har så ont att jag knappt kan resa mig för att hämta en värktablett. Ibland vaknar jag på nätterna av att huvudvärken dykt upp från ingenstans och det känns som att någon sågar upp huvudet inifrån. Lovely. Det värsta/bästa är att man lär sig att leva med det. Jag kan tro att jag inte har ont i huvudet tills jag inser att jag har ont men det är inte så ont att det är lika störande som när jag får panikont, medans en "vanlig" person kanske då skulle ha tyckt att hans/hennes huvud känns tungt och lite molande. Som jag sa till en läkare; jag kommer inte till läkaren för att bli sjukskriven, jag kommer för att jag inte vill behöva tacka nej till jobb och ett socialt liv för att min huvudvärk hela tiden lägger krokben för mig. Jag skulle få svar från röntgen om ca 14 dagar, men jag slår vad om att de inte har hittat något. Surt i så fall och jag vill verkligen inte leva med den här värken resten av mitt liv. Jaja, det återstår att se! Jag bjuder på en bild i min sexiga sjukhusmundering från dagens undersökning ;)

Benidorm i korthet

Vi hade en superhärlig och skön vecka i Spanien! Vi fick verkligen tillfälle att verkligen vara med varandra och ge oss kvalitetstid. Det var våran första semester tillsammans på två år eftersom att vi renoverat lägenheten de andra "semestrarna". Det var ca. 32 grader varmt och havet var både varmt och svalkande på samma gång. På dagarna så solade och badade vi och på kvällarna var vi ut och åt och gick på stan och drack lite drinkar. Nice! En dag åkte vi även en båt ut till en närliggande ö som vi vandrade på och där åkte vi även en båt som man gick ned i med glassväggar runt omkring. Många fina fiskar såg vi. En dag besökte vi även en nudiststrand. Jag tyckte att vi skulle besöka den och näcka bara för att ha gjort det och vi kände ju ändå ingen där. Sagt och gjort; vi gick dit, klädde av oss och njöt av solen. Väldigt befriande tyckte både jag och Robin haha :) Kort och gott så hade vi verkligen en skön och otroligt efterlängtad semester!

Hemma igen

Jaha då var man alltså hemma igen efter en vecka av sol och värme (mer info om resan kommer senare). Trist att åka ifrån ledighet men skönt att komma hem till vår lägenhet (Robin halvt som halvt skrek "Karro jag älskar våran lägenhet!" typ tio minuter efter att vi hade kommit hem..). Vi har börjat tvätta alla kläder som vi hade med oss, dock så hann vi bara med två maskiner så vi har tre tvätthögar kvar. jippi.. Hur som helst så började jag tokskratta när jag såg på när Robin hängde tvätten! Han har verkligen hängt den överallt pga vårat överfyllda tvättställ så jag var bara tvungen att ta kort på det (dock lite dålig kvalité).

Hej Spanien!

Nu sitter jag och Robin på Arlanda och väntar på att få kliva ombord på planet till solen och värmen. Det ska bli så sjukt jävla skönt att resa ifrån regnet och stressen hemma och bara få njuta av värme!