"Tjejgåing" del 2

Ja, eventet heter faktiskt Tjejgåing. Som jag skrev tidigare så deltog jag och Marie igår. Det kostade 185 kronor och pengarna gick till Bröstcanserfonden. Vi gick i samlad trupp en sträcka på 7 kilometer och vi var många och det var alla möjliga åldrar som deltog. Det startade med uppvärmning lett av Friskis & Svettis klockan 18.45 och klockan 19.05 gick starten för promenaden. När alla sedan kommit i mål delades det ut goodie bags fyldda med bla. lite mat och en tidning och sedan var det prisutdelning. Både jag och Marie stod in i det sista och hoppades på att vinna priser på utlottningen. Det delades ut pris som 3 månader på Itriim, bärbar dator, tv och mycket mer. Tyvärr så vann vi ju inget (vilket vi redan förutsåg innan gången). Men vi hade det väldigt trevligt i alla fall! Sen att det spöregnade, haglade, åskade och blixtrade var inget som bekom oss. Det här är tydligen ett årligt event så om ni har möjlighet så rekomenderar jag er att anmäla er nästa år! Girl power! (Personligen så tycker jag att även män borde fått vara med men det är ju inte jag som ordnar promenixen.) Promenaden gick för övrigt över förväntan med tanke på att jag hade ont i huvudet, ont i bihålorna, ont i halsen, var täppt i näsan och kände mig allmänt utmattad och förkyld. Det som inte dödar härdar!

Uppvärmningen


Några av deltagarna...


Stark och nöjd efter promenaden ;) Dock så kändes förkylningen inte allt för bra..


Marie!


Mmm! Det fanns bla Risifrutti i väskorna man fick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0