Suveränt god kycklingsoppa!

Jag testade att göra en kycklingsoppa, ett recept som jag inte prövat förut. Oh My God! Så jävla god den var! Den godaste soppan jag ätit på väldigt länge kan jag säga utan att överdriva. Jag lägger ut receptet här och förspråkar starkt att ni provar att göra den. Mättande och smakrik.
5 msk smör ("riktigt")
1 finhackad purjolök
3 skalade och skivade morötter
4 pressade vitlöksklyftor
1 pkt kycklingfileér, tinade och strimlade till lagomt stora bitar
6 dl kycklingbuljong (jag kokade upp en hönsbuljongtärning i 5 dl vatten och det funkade lika bra)
6 dl vispgrädde
4 tsk hackad gräslök
8 tsk hackad basilika
salt
 
1.Stek purjolöken, vitlöken och morötterna i smöret i några minuter (i en djup gryta).
2.Häll i buljongen och den strimlade råa kycklingen.
3. Låt sjuda i 15 minuter.
4. Häll i grädden, gräslöken och basilikan. Salta efter smak. Rör kontinuerligt i soppan till den har blivit krämig. Testa och njut!
 


Kommentarer
Postat av: Far

Ser god ut!

2013-01-10 @ 21:35:29
Postat av: Systeryster

Mmmmmmm !!! Detta skall prövas måste jag säga! Du inspirerar mig väldigt mycket med all mat och kost! Gillar det verkligen! Fortsätt med en sån inspirerande blogg ( Säger "Gerda 80 år" ) om mat, träning och ideér... OCH självklart allt annat roligt knas du skriver om. LOVE // Syster

2013-01-11 @ 17:21:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0