Får det stå "sommartider" när det inte är någon riktig sommar?

Idag var en pissig dag. Bokstavligt talat. Jag skulle lämna urinpov till medicinmottagningen och skulle då alltså kissa i en enorm brun plastdunk hemma på morgonen och sedan lämna in. Sagt och gjort, jag pissade i dunken (nästan en liter för er som är intresserade) och vandrade iväg mot lasarettet. När jag gick genom stan så tackade jag min lyckliga stjärna för att klockan var 07.00 och att det nästan inte var några människor ute. Jag visste att de öppnade 7.30 så jag skulle bara droppa av provet och sedan gå till jobbet efteråt. Ja men eller hur!!! De hade tydligen sommartider och öppnade inte fören klockan 9! Faaan tänkte jag. Och jag hann inte gå hem innan jobbet så ja, kisset fick följa med på jobbet. Jättekul att sitta i personalrummet, fullt med folk, med en dunk med kiss under bordet. Skitkul, verkligen. Nästan lika kul som den gången jag bodde hemma och åkte buss och skulle lämna in ett likadant prov. Bussen gjorde en häftig sväng, dunken for ut ur påsen och rullade iväg mellan några säten. Kul...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0