Farmville vs. Kolonilott?

Ute är kolonilotten och inne är… Farmville? Varför vara ute och påta i rabatten när du med ett enkelt knapptryck kan vara ute i det fria utan att egentligen behöva lämna hemmets lugna vrå? Du bygger själv upp din egen bondgård med djur, växter och allt vad en farm kan erbjuda. Amanda och Simon sitter ca 2 meter ifrån varandra med varsin dator, helt uppslukade och jag hör hur det grymtar, råmar och bräker från högtalarna. ”Vad gör ni för något” undrar jag. ”Jag håller på och bygger på min farm, titta här!” Svarar hon glatt tillbaka. ”Alla de här har jag fått av Simon”. På hennes skärm har hon en egen liten grön ruta innehållande lite växter och några kor och får. Hmm. ”Simon, om du har en gris så vill jag ha den”. Okej, jag inser att detta helt klart inte är något för mig. Men kanske är det bra för alla som vill ha en egen gård att sköta, utan att behöva klippa gräs, mata djuren utan att behöva gå ut i storm och regn och känna sig som en naturmänniska utan att behöva gå ut i naturen. Ungefär som när tamagochi var årets fluga. Alla kunde ha ett husdjur, dog det så var det bara att starta upp ett nytt. Inga tårar, inga bekymmer. Enkelt. ”Fan va många jävla kossor jag har” vräker Simon ur sig. Precis när jag ska lämna dem i deras lilla fantasivärld så säger Amanda; ”Jaha nu har mamma också skaffat Farmville!” Härligt, jag har förlorat ännu familjemedlem till Facebooks fantasigårdar. Är jag den enda som inte har en egen gris? 

Varje svenssons dröm?


Kommentarer
Postat av: Lina

Nepp, jag har inte heller Farmville. Vet att jag skulle fastna om jag började så jag har valt att inte göra det. :)

2010-02-03 @ 19:51:43
URL: http://linaliden.blogspot.com
Postat av: Karro

Haha okej men det är bra att du är ärlig Lina! =)

2010-02-03 @ 21:05:29
URL: http://enblektblondinstankar.blogg.se/
Postat av: Amanda

hahah, farmvill är det enda vi klara av vet du väl ;)

2010-02-03 @ 21:31:34
URL: http://mantuss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0