Sova skavfötter är väl inte bara till för barn, det kan väl även vuxna? Typ på lunchrasten eller så...

Vi har ett stort personalrum, med kök, skön stor soffa, lite stolar och bord. Men jag är alltid så trött när jag ska ha rast och har man bara 30 minuter så gäller det att vara effektiv i sitt rastande. Vi ha några små samtalsrum varav ett även har en soffa. Den brukar ofta få omfamna mig på mina raster och den är väldigt populär. Idag när jag gick på rast såg jag att det rummet var upptaget och började gå till det proppfulla personalrummet. Men precis då så ser jag en vikarie lämna "soffrummet" och jag skyndar mig dit för att byta av. Precis när jag trycker ner handtaget hör jag någon ropa en bit bort "KAROLINE!". Tydligen så hade Helena stått och väntat på att det skulle bli ledigt där när jag hade varit lite snabbare. Oops! Det hela slutade med att vi båda trängde ner oss i soffan (tvåsitts, kanske tresitts?) skavfötters under en och samma filt, ställde våra alarmklockor och somnade. Vad ska man säga, trött personal?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0