Bra träningspass idag

Jag började med att gå 20 minuter, springa 20 minuter, gjorde en benövning och en bröstövning för att avsluta med att cykla 10 minuter. Och var ganska nöjd med det! Trodde jag... Då kom min kära morbror och tyckte att jag skulle köra intervaller med honom. Efter en mindre invändning så var det bara att haka på. Då körde vi:
springa 1 minut
vila 1 minut
springa 2 minuter
vila 1 minut
springa 3 minuter
vila 1 minut
springa 4 minuter
vila 1 minut
springa 3 minuter
vila 1 minut
springa 2 minuter
vila 1 minut
springa 1 minut
och sedan höja tempot ÄNNU mer för att springa 5x200 meter.
 
Ja jag var sjuukt trött efter efter detta träningspas. Men, det kändes riktigt skönt att ta ut sig ordentligt inför helgen!
Jag har även "bokat" in ett träningspass med min käre morbror (som är utbildad PT) nästa torsdag och då ska han få visa lite nya övningar i gymmet. Sweet!

Kommentarer
Postat av: Sara

Låter skönt! Jag älskar intervallpass och tycker det är roligt med lite nya ideér. Hade du samma hastighet under de första 22minuterna? Hur gjorde du de sista 5x200m, hur länge vilade du mellan, var det 1minut även mellan de intervallerna?
Ha en bra helg!!
Kram

2013-04-26 @ 22:15:41
URL: http://sarismattsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0