1 vecka avklarad, 5 år kvar...

Första veckan (för min del, de andra började två veckor innan mig) är alltså avklarad. Under veckan som gått har jag velat gråta, sluta utbildningen och ifrågasatt om jag verkligen vill bli psykolog. MEN, ju längre in på veckan jag kom detso bättre kändes det. Jag antar att det var mycket att ta in, under kort förberedelsetid, och överväldigande att vara så relativt långt efter alla andra. Nu har jag dock läst ikapp det mesta och jag börjar känna mig mer bekväm med både studentlivet och klasskamraterna. Nu känns det faktiskt bra (bortsett från tentan vi ska ha på fredag som jag känner att jag kommer att fatta nada av)! Mitt huvud exploderar just nu av ord som variablar, korrelation, kausala samband, intermittent betingning, falsifiering bla bla bla bla bla.... Wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0